sunnuntai 2. toukokuuta 2010

Blaablaablaa, 100 asiaa

Kun kerta pää tuottaa koko ajan vastustuksesta huolimatta näitä 100 asiaa -postaukseen sopivia lyhyitä ajatuksia, listataan nyt sitten muiden blogien tapaan "muutamia" asioita minusta. Alkuun sentään vähän taustamusiikkia.



1 Kuuntelen parhaillaan Bloc Partyn Silent Alarm -levyä.
2 Silent Alarm on mielestäni yksi viime vuosikymmenen parhaimpia levyjä.
3 Lyhyesti sanottuna rakastan Bloc Partya.
4 Lempibändini on viimeiset 24 vuotta ollut The Beatles.
5 Täytän kesällä 28 vuotta.
6 Lempibiisini on Beatlesin Help.
7 Jos jonain päivänä saan poikalapsia, annan heille nimeksi Pauli, Yrjö ja Riku (tai jotain vastaavaa) ihan vain neljän liverpoolilaisen muusikon mukaan.
8 Muita lempibändejäni ovat mm. Mew, Sigur Rós, Suede, Ash ja The Crash.
9 Lapsena yksi suurimmista suosikkibändeistäni oli Roxette, jota kuuntelen edelleen säännöllisesti.
10 Musiikkimakuni on todella laaja, mutta ehdottomasti eniten levyhyllystäni löytyy brittirockia.
11 Kuuntelen melko vähän suomalaista musiikkia.
12 Itse asiassa iso osa kuuntelemastani suomalaismusiikista taitaa olla klassista.
13 En aina tunne kuuluvani Suomeen. Nytkin haluaisi taas muuttaa pois täältä, jonnekin ”sivistyksen” keskelle. Vinkkejä erityisen sivistyneestä maasta otetaan vastaan ;)
14 Toisaalta en halua muuttaa pois Turusta.
15 Päätin jo aivan pikkulapsena muuttaa aikuisena Turkuun, joka on ollut minulle rakkain kaupunki maailmassa jo silloin, kun tiesin kaupungista lähinnä vanhan köysitehtaan rakennuksen, linnan, tuomiokirkon ja sataman.
16 Lapsena haaveilin salaa muuttamisesta Norjaan.
17 Olen hyvä pitämään salaisuuksia. Mielestäni on kunnia-asia säilyttää salaisuus itselläni, jos joku pitää minua niin luotettavana henkilönä, että uskoo salaisuutensa haltuuni.
18 Olen humanisti, joka tuntee kieroa viehtymystä koneisiin.
19 Korjaan itse videoni ja iPodini.
20 Olen todella pahasti koukussa television Top Gear -auto-ohjelmaan.
21 En ymmärrä koneista tai autoista oikeasti juuri mitään.
22 Vihaan ihmisiä, jotka eivät edes yritä sivistää itseään.
23 Vihaan myös ihmisiä, jotka ajavat vain omia etujaan, eivätkä ota muita ihmisiä huomioon.
24 En ymmärrä ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa muita älykkäämpiä, koska eivät seuraa urheilua.
25 Olen suuri jalkapallofani.
26 Suomen futismaaotteluissa minut voi löytää hoilaamasta kannattajakatsomosta. Olen se tyyppi, joka valittaa enemmän muiden kannattajien käytöksestä kuin pelin laadusta ;)
27 Suomen maajoukkueen lisäksi kannatan erityisen voimakkaasti Hollannin ja Espanjan maajoukkueita. Mutta Suomea vastaan nämäkin maat ovat vihollisiani.
28 Pidän pitkistä miehistä.
29 Itse olen 154 senttiä ”pitkä”.
30 Koko teini-ikäni surin lyhyyttäni. Nyt haaveilen lähinnä muutamasta lisäsentistä silloin, kun en yletä kaupassa ylähyllyllä nököttävään viimeiseen maitopurkkiin.
31 Olen maitoholisti. Suurinta herkkuani on kylmä Hyla-maito ja saan vieroitusoireita, jos en saa sitä pariin päivään.
32 Ihailen kasvissyöjiä, mutta itse en pysty elämään pelkällä kasvisruokavaliolla.
33 Olen kerran elänyt kasvisravinnolla kaksi viikkoa, jonka jälkeen sisälläni heräsi saalistaja. Jostain syystä tunsin kaupan ovella nenässäni houkuttelevan tuoksun, joka osoittautui tulevan lihatiskin verisestä pihvistä, TOISELTA PUOLELTA KAUPPAA! Tilannetta todistanut kasvissyöjäkaverini totesi, ettei hänkään voi enää uskoa kaikkien ihmisten pystyvän elämään pelkällä kasvisravinnolla :D
34 Minulla on oikeasti surkea hajuaisti. Makuaistini onkin sitten hyvin tarkka.
35 Rakastan hyvää ruokaa.
36 Olen aika hyvä kokki, mutta arastelen uusien makujen kokeilemista.
37 Suomalainen kotiruoka on mielestäni harmillisen aliarvostettua.
38 Lempiruokiani on mm. äidin tekemät jauhemaksapihvit ja tilliliha. Anteeksi, jos aiheutin jollekin juuri pahoinvointikohtauksen.
39 Syön liian vähän hedelmiä ja kasviksia. Juon usein myös liian vähän vettä.
40 Ajoittain saatan saada käsittämättömiä kiukkukohtauksia, jotka helpottavat, jos minulle antaa lasillisen juotavaa.



41 En pysty syömään aamuisin kuin oikein makeita ruokia.
42 Niin paljon kuin rakastan mm. suklaata ja makeaa Hyla-maitoa, en siedä makeita siidereitä.
43 Baarissa juon olutta tai todella kuivaa omenasiideriä.
44 Olen ollut ensimmäistä kertaa humalassa vasta reilusti yli 20-vuotiaana.
45 Humalassa olossa ja krapulassa ei mielestäni ole mitään niin hienoa, että niillä kannattaisi kehuskella.
46 En ole koskaan edes kokeillut tupakan polttamista.
47 Itse asiassa vihaan tupakkaa. Keuhkoni eivät tahdo kestää edes pieniä ilmassa leijuvia savumääriä.
48 Inhoan myös ravintoloiden savukoneita.
49 Olen allerginen ainakin pähkinän, koivun, lepän, pujon ja heinien siitepölylle.
50 Epäilen olevani myös lievästi allerginen kissoille.
51 Onneksi pidän enemmän koirista kuin kissoista.
52 Harmikseni olen surkea piirtäjä.
53 Haluaisin omistaa paremman kameran, jotta kehtaisin mennä valokuvauskurssille.
54 Rakastan Anton Corbijnin ottamia valokuvia.
55 Hollantilaisen valokuvaajan ja jalkapallon lisäksi pidän hollannin kielestä. Haluaisin oppia puhumaan sitä.
56 Katson todella paljon elokuvia.
57 Yksi lempielokuvistani on Komisario Palmun erehdys, jonka olen nähnyt valehtelematta satoja kertoja.
58 Kyllä, satoja. Katsoin leffan lapsena lähes joka toinen päivä ainakin parin vuoden ajan.
59 Itken joka ikinen kerta, kun katson Kuolleiden runoilijoiden seura -elokuvan.
60 Johnny Depp on mielestäni ihana ja nero.
61 Katson liikaa romanttisia komedioita.
62 Kliseisinkin romanttinen komedia on mielestäni loistavaa viikonloppuviihdettä.
63 Siitä huolimatta, että katson mielelläni romanttisia elokuvia, kestän tosielämässä todella huonosti romanttisia eleitä.
64 Esimerkiksi häät ovat minusta usein täynnä kornia romantiikkaa.
65 Jos jonain päivänä joku mies kosii minua, hänen on syytä olla polvistumatta eteeni. En pystyisi ottamaan tällaista ”leffakosintaa” tosissani.
66 Olen oikeasti suunnitellut enemmän hautajaisiani kuin häitäni, vaikka hautajaiseni toivottavasti ovat vuosikymmenten päässä.
67 Jos joskus menen naimisiin, häissäni ei todellakaan ole tiukkaa pukukoodia. Porukka saapukoon paikalle vaikka aamutakissa ja tohveleissa kunhan tulevat pitämään hauskaa!
68 En voisi pitää minkäänlaista ”päivän asu” -muotiblogia, koska n. 300 päivää vuodesta pukeudun vanhoihin farkkuihin, bändipaitoihin ja tennareihin.
69 En ole koskaan käynyt hoitamassa ihoani kosmetologilla.
70 En myöskään koskaan ole nyppinyt kulmakarvojani.
71 Hiuksianikaan ei ole koskaan värjätty.
72 Ei, en ole mikään finninaamainen kulmakarvahirviö, jonka päässä on maantienvärinen karvakasa.
73 Tajusin juuri, että iso osa kirjoittamistani kohdista kuulostaa miehen puheelta.
74 Lapsena minulla oli lyhyt tukka ja minua luultiin jatkuvasti pojaksi. Ihmisten pojittelut jättivät herkkään pikkutyttöön niin pahat henkiset arvet vuosiksi, että uskalsin leikkauttaa vasta viime talvena itselleni uudelleen lyhyen tukan.
75 Tai no toisella puolella päätä hiukset sentään yltää leukaan saakka.
76 Minusta on ihanaa, että ikä tuo lisää varmuutta ulkonäön suhteen.
77 Mikä sääli, että koko teini-iän pidin itseäni hirveänä pömppömahana.
78 Jos saisin antaa nyt yhden neuvon teini-ikäiselle itselleni, käskisin minun olla armollisempi itselleni.
79 Murrosiässä kapinoin hirmu vähän vanhempiani vastaan. Itse asiassa kapinoin lähes pelkästään murrosikää vastaan haluten olla tosi kiltti ja kunnollinen, enkä todellakaan mikään angstimurkku.
80 Minulla on aina ollut erinomaiset välit vanhempieni kanssa.
81 Olisin taatusti ollut heikko vitosen ja kutosen oppilas koulussa, jos äitini ei olisi ollut vieressäni lohduttamassa ja kannustamassa niillä hetkillä, kun läksyjä tehdessä turhauduin ja aloin itkeä toivottomana siitä, etten onnistu keksimään oikeita vastauksia kysymyksiin.
82 Suuri kiitos edes kohtuullisesta koulumenestyksestäni kuuluu myös pikkusiskolleni, joka tenttasi minua kielten sanakokeisiin ja keksi minulle loputtomat määrät muistisääntöjä sanojen tueksi. Miten ikinä voin esimerkiksi unohtaa feed-fed-fed-ruokkia-verbirimpsua, kun voin aina muistella ruokkivani Ed-nimistä hamsteria Fed-juustolla :D
83 Ilman isoveljen lohdutusta taas en olisi kestänyt koulussa kokemaani syrjintää.
84 Ei tarvitse kai olla suurikaan nero tajutakseen, että peruskouluaikani ei ollut mitään elämäni upeinta aikaa.



85 Minut ”valittiin” melkein aina viimeisenä joukkueeseen liikuntatunnilla.
86 Tosin itsekään en olisi valinnut itseäni mihinkää urheilujoukkueeseen. Olen mm. lyönyt pesispallon takakentän sijasta OMAAN SILMÄÄNI!
87 Olin lapsena muutenkin fyysisesti aika heikko. Juurikin siis se luokan oppilas, joka keräsi jo syyslukukaudella helposti yli 50 poissaolotuntia flunssien takia.
88 Olen hämmentynyt, että tänä talvena ja keväänä en olen saanut kuin yhden flunssan. *koputtaa puuta*
89 Kyllä, olen joissain asioissa hyvin taikauskoinen.
90 Mielestäni lottoriviä on turha tehdä, jos numero 7 ei ole rastitettu.
91 En usko horoskooppeihin. Synnyinhetkeni planeettojen asentoa enemmän luonteeseeni vaikuttaa varmasti se, että olen perheen keskimmäinen lapsi.
92 Olen lapsena ollut kahdessa muotinäytöksessä mallina. Ammattimaista asennettani kuvasi se, että vaikka ekassa näytöksessä purskahdin itkuun keskellä lavaa, olin heti takahuoneeseen päästyä ruvennut vaatimaan ylleni seuraavan sisäänmenon vaatteita ylle. Eihän sitä nyt kesken näytöstä voi jäädä parkumaan takahuoneeseen! :D
93 Minua harmittaa, ettei muotinäytösuraltani ole jäljellä yhtään valokuvaa. Olen varmasti ollut hassu näky paksuissa silmälaseissani ja vaaleanpunaisessa teddyturkissa keskellä lavaa.
94 Sain silmälasit ennen kuin täytin 4 vuotta.
95 Ahdistun, jos minun täytyy olla väkisin erityisen hauska.
96 Olen perinyt huumorintajuni isältäni. Me molemmat olemme brittikomiikan ystäviä.
97 Tuskastun, jos joku ei tajua ironiaa tai sarkasimia.
98 Olen hyvä löytämään ihmisten pitkin asuntoa hukkaamia tavaroita.
99 Juuri nyt himoitsen lähikiinalaisen sapuskoja.
100 Lähikiinalainen meni kiinni 45 minuuttia sitten. Täytyy siis tyytyä omiin vapun jämäruokiin.

Bonus: Olen juuri päättänyt, että Silent Alarm on ehdottomasti top3:ssa viime vuosikymmenen parhaimpien levyjen listalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti