perjantai 6. maaliskuuta 2009

Top5: Biisit, joihin olen parhaillaan jumissa

Tällä viikolla olen kuunnellut harvinaisen suppeasti musiikkia. Oikeastaan olen kuunnellut vain muutamia biisejä uudelleen ja uudelleen toistolla läpi. Saattaa olla, että naapurit ovat näihin kappaleisiin ehtineet viikon aikana kyllästyä, mutta minun korvissani biisit kuulostavat edelleen tuoreilta. Tässä lista eniten kuuntelemistani lauluista viikon ajalta:

1. New Order - True Faith
Avasi tunnelukon, joka syntyi, kun annoin typerästä kommentista syntyneen raivon keräytyä sisälleni. Olen kuunnellut tämän biisin tällä viikolla kymmeniä kertoja läpi, vaikka kiukku purkautuikin ulos jo maanantaina.

2. Bloc Party - Flux
Viime viikon keikan jälkeen soinut lukemattomia kertoja kotona. Loistavan keikan lopussa meinasi pää räjähtää, kun Flux lähti soimaan.

3. M.I.A. - Paper Planes
Tätä tanssin kotona villisti. Viime viikkoon verrattuna kappale on soinut huomattavasti vähemmän, mikä tosin johtuu osittain New Orderin ylivoimasta.

4. Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa
Toinen tanssibiiseistäni. Jos eilen ihmettelin, miksi takareidet oli jumissa, tajuan nyt, että olin tanssinut liikaa tämän kappaleen tahtiin :)

5. Delphic. - This Momentary Monitor Mix
Tätä olen kuunnellut iltaisin, jottei naapurit häiriintyisi. Bändi muuten oli oikein mainio Bloc Partyn lämppärinä. Jos laulaja vaan ottaisi lavan haltuun rohkeammin, esiintymiset olisivat varmasti yhtä hyviä kuin biisit.

3 kommenttia:

  1. Luomusipuliallergikko Kempparista tässä morjens. Panin merkille, että sinulla on mainio musiikkimaku (New Order, kädet ilmaan!) ja tykkäät tanssia. Tulin siis tänne saakka kysymään, onko Friendly Fires sinulle tuttu bändi? Olen tykästynyt heidän viimesyksyiseen debyyttialbumiinsa, joka soundaa minun korvaani hieman Bloc Partylta ja delphic.-triolta.

    Jotta en kuuloistaisi street team -kiihkoilijalta, lisään vain sen, että YouTubesta löytyy audiovisuaalisia maistiaisia.

    VastaaPoista
  2. Naapurit sais olla kiitollisia että saavat kuunnella nr. 3 uudestaan ja uudestaan ;)

    VastaaPoista
  3. Oho! Mullahan on lukijoita :) Blogi on sen verran uusi, että ihan hämmennyin ekoista kommenteista!

    suffer well: Friendly Firesia en ollut aiemmin kuunnellut. Otan sen kyllä ehdottomasti kuunteluun. Vaikuttaa mielenkiintoiselta tuttavuudelta. Ja mulle saa kyllä mainostaa bändejä ihan rauhassa. Yksi syy tän bloginkin perustamiseen oli se, että ihmiset vois vinkata mulle hyvistä bändeistä :)

    Hanna: Veikkaan, että naapurit eivät aina osaa ihan arvostaa tauotta putkeen soittamiani biisejä. Toi M.I.A.:n soiminen ei vielä ehkä naapureita häiritsisi, mutta se töminä, joka syntyy tanssimisesta voi olla niille liikaa :D

    VastaaPoista