lauantai 21. elokuuta 2010

Menkää te keikalle, minä en pääse!

Nyt harmittaa. Harmittaa vietävästi! Olin ajatellut meneväni tänään Turun Klubille kuuntelemaan Humalistonkatukasi Rock Nightiin mm. Manboyta, mutta sen sijaan, että pääsisin pomppimaan Please Stop Cryingin tahdissa, minä vietän iltani samalla tavoin kuin viimeiset kuusi iltaa olen jo viettänyt: kotona kirjoja lukien, levyjä soitellen, yskien ja niistäen.


Menee hermot tähän kirottuun tautiin. Ennen Klubille menoa olisi ollut tarkoitus piipahtaa ostamassa toffeeta Stockalta ja hakea kirjakaupasta ja kirjastosta lisää luettavaa, mutta ehei, mitään noista suunnitelmistani en saa toteutettua, kun yskä, nuha ja ajoittainen kurja olo pitää vankina kotona. Kotona lepäillessa olo pysyy itse asiassa ihan hyvänä ajoittaisia yskänpuuskia ja nuhaa lukuunottamatta, mutta pienikin rasitus pahentaa oloa huomattavasti.

Haluaisin kirkua turhautumiseni takia, mutta sitäkään en voi tehdä, koska poissa pysytellyt ääneni ei salli moista. Arvatkaa vaan, miten kaipaan normaalia puhumista ja laulamista. Kaipaan myös fyysistä rasitusta, mikä kohdallani on jo pienimuotoinen ihme, mutta oikeasti jalkani haluaisivat lenkille kaiken tämän kotona makoilun ja istuskelun jälkeen. Eilinen kahden korttelin kävelylenkki kuitenkin todisti, ettei minulla ole mitään asiaa pidemmille lenkeille ennen kuin yskä on täysin ohi. Niin että parempi vain jättää Klubin rokki-iltakin väliin, koska siihen liittyisi kävelymatkoja, pomppimista ja lauleskelua.

Olisin vaan niin kovin mielelläni nähnyt Manboyn livenä 6 vuoden tauon jälkeen. Joulukuussa tulee kuluneeksi 10 vuotta siitä, kun Radiomafian Upteekin rautiksen kautta bändin löysin. Näiden 10 vuoden aikana olen ostanut hyllyyni bändin kaikki levyt, mutta keikalle olen päässyt vain kerran, Provinssissa 2004. Ties miten monet kerrat olen Manboyn keikalle yrittänyt mennä, mutta aina tielle on tullut jokin este. Ilmeisesti jotkin ylemmät voimat tahtovat, etten bändiä pääse näkemään. Ja ilmeisesti samojen voimien mielestä erityisen kova yskä on paras tapa pitää minut kaukana bändistä, koska muistan tarkasti, että ainakin edellisen Manboyn Turun keikan aikana makasin kotona köhimässä. Tuolloin kiusana oli myös korkea kuume, jota onneksi nyt ei ole.

Kaikki te terveet turkulaiset, menkää te tänään puolestani Klubille! Tuolla Humalistonkatu Rock Nightissa soittavat myös mm. Telenovelas ja Half Apple, jotka nekin olisin halunnut nähdä. Liput maksavat vaivaiset 2 euroa (sis. narikan!) ja ovet aukeaa klo 21.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti