lauantai 9. lokakuuta 2010

Tanssibiisi

Rakastan tanssia. En hallitse monimutkaisia tanssiliikkeitä, mutta perusjorailu minulta sujuu. Tangon ja valssikin perusaskeleetkin hallitsen sen verran hyvin, ettei paniikki iske, jos niitä jostain syystä joudun tanssimaan. Joka syksy ja kevät tutkin läpi tanssikoulujen tarjonnan ja mietin, mihin alkeisryhmään minun tekisi mieli mennä mukaan, mutta aina on pupu mennyt pöksyyn, enkä ole lopulta uskaltanut mennä tunneille ollenkaan.

Viimeksi viikko sitten kaveri kannusti minua lähtemään tanssitunneille. Mutisin jotain sellaista, että juu kyllä voin tulla, mutta en mä tiiä osaanko mä yhtään mitään, että oon vaan tosi huono ja surkeassa kunnossa ja sekoilen askeleissa, enkä välttämättä opi enää mitään. Nyt yritän kovasti tsempata itseäni, jotta joulun jälkeen uskaltaisin johonkin alkeisryhmään mennä kompastelemaan. Sitä ennen tyydyn vain tanssahtelemaan seuraavan biisin tahdissa kotona ihan itselaatiman koreografian mukaan.

Day 09 - A song that you can dance to: Kayne West - Stronger



Tanssin kotona paljon. Jos nyt kuitenkin teemme eron siihen, että tanssahtelen musiikin tahdissa tai oikeasti varta vasten tanssin, voisin sanoa tanssivani päivittäin suunnilleen 15-60 minuutin verran. Noloa myöntää, etten erityisemmin harrasta liikuntaa, mutta tuolla tanssilla yritän pitää itseni edes jonkinlaisessa kunnossa.

Joinain päivinä minua laiskottaa, enkä millään jaksaisi nousta sängystä tai nojatuolin pohjalta. Noina päivinä yleensä maanittelen itseni liikkeelle jollain sellaisella kappaleella, joka suorastaan vaatii nousemaan ylös ja tanssimaan. Stronger toimii tällaisena herätyslääkkeenä kaikkein pahimpina laiskotteluhetkinä.

Stronger soi myös niinä iltoina, kun yritän pakottaa itseni tekemään jonkinlaista lihastreeniä. Tosin en minä tuolloinkaan mitään erityisiä jumppaliikkeitä tee, vaan silloinkin kaikki liikkeet teen tanssien. Miksi turhaan kiusata itseään kuntosalilla tai ahdistavilla "vielä jaksaa, vielä jaksaa!" -jumppatunneilla, kun aivan yhtä tehokkaasti voi liikkua miellyttävän musiikin tahdissa kotona? Itse asiassa ajatus tanssista kuulosta nyt niin houkuttelevalta, että taidan päästää Kanyen ääneen ja pompata tästä jaloilleni liikkumaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti