perjantai 26. kesäkuuta 2009

Michael Jackson kuollut!

Tarkoitus oli mennä nukkumaan, mutta piipahdus FutisForumilla sai unihiekan katoamaan silmistä, kun havaitsin Michael Jacksonin kuolleen. Iski melkoinen MVNT (=mitä vittua nyt taas)-fiilis. Ensimmäinen ajatus oli, miten Michael Jackson voi kuolla. Toki olin jo ehtinyt muualta lukea miehen sydänkohtauksesta, mutta pieneen päähäni vaan ei mahdu ajatus siitä, että Popin kuningas voisi kuolla niinkin tavalliseen asiaan kuin sydänkohtaus.

Ehkä on syytä valaista omaa suhdettani Michael Jacksoniin. Minulle Jackson oli loistava laulaja, tassija ja biisintekijä. Minä kuuntelin Jacksonin levyjä, katsoin musiikkivideoita ja ihailin tanssiliikkeitä. Tietenkään en voinut välttyä lukemasta uutisia miehen avioliitoista, pedofiiliepäillyistä ja kasvoleikkauksista, mutta tämä puoli miehen elämästä ei minua erityisemmin kiinnostanut.

Minun ajatuksissani Jackson tulee musiikkinsa ja tanssiliikkeidensä takia olemaan kuolematon. Ja minun mielessäni Michael näyttää aina samalta kuin Bad-levyn kannessa.



Bad on ehdottomasti ollut yksi suosikkilevyjäni Jacksonilta. Muistan edelleen levyn musiikkivideot, joita katsellen vietin useamman viikonlopun lapsena. Ihmeellisintä oli, että pikkusiskoni, joka yleensä kuuntelee vain klassista musiikkia, istui vieressäni kuuntelemassa Michaelia. Jotain erityistä Jacksonissa oli, koska siskonikin hänestä kiinnostui.

On pakko myöntää, että yön uutinen sai minut itkemään. Eipä näitä lapsuuteni idoleita nyt niin hirveästi ole viellä kuollut, joten tässä piti kohdata melko uusia tunteita. Pahoittelen, jos tämä kirjoituskin oli sisällöltään hieman hajanainen. Tällä hetkellä vaan on vähän vaikea jäsennellä ajatuksia. Ehkä nyt on aika yrittää nukahtaa ja aamulla voin palata pirteämpänä ja vähemmän järkyttyneenä aiheeseen. Luvassa varmaan jonkinlainen top5-lista Jacksonista :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti